Smørhul med udsigt

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Smørhul med udsigt

Indlæg  Marianne on Tirs mar 22, 2011 2:52 pm

Jeg kan kun anbefale denne lejlighed, som ligger meget charmerennde , stille og hyggeligt. Efter at have svælget i billedet på hjemmesiden af udsigten, var jeg spændt på om det var taget med supertele, og havet i virkeligheden lå længere væk - men tværtimod. Man er helt tæt på, og alligevel i fred ,fordi byen ligger nede i en gryde hvor siderne hurtigt skråner opad. ( Det giver lidt til lægmusklerne, når man slæber varer hjem).
Altanen er usædvanlig stor, og vi spiste alle måltider hér - på nær nogle få dage, hvor det regnede ( Første uge i maj). Eller fordi vi gik ud og spiste - især om aftenen er der et par rare restauranter at vælge imellem. Men man ender vist altid med bedst at kunne lide een.
Værtsparret i lejligheden havde stillet en stor skål med friske citroner og et kvar kviste rosmarin frem til os - det gav ligesom velkomsten et ekstra kick, og de følgende dage drak vi friskpresset juice hver morgen ( citronerne er ret søde), og der er naturligvis en juicepresser i det velforsynede køkken.
Indretningen er meget basic og enkel, men med pæne ting, der passer sammen. Det ligner ikke ' alt godt fra overskudslageret'.
Der er ganske vist fire køjesenge, men det skal være nogen små voksne, hvis de skal sove i dem. Jeg gjorde, og det gik fint. Men dobbeltværelset er superflot og godt.
Vi kom vidt omkring med busser på hele øen. Lige i nærheden af lejligheden er der flere supermarkeder, med delikatesseafdelinger.
Nu er jeg ingen diskodronning, så alt i alt havde Port Soller alt, hvad mit hjerte kunne begære af lys, hav, fred og ro. Man skulle være et skarn, hvis man ikke kunne knalde et par krimier ned på sin balkon i de magelige solsenge.
En af de gode ture til til Miro's hjem - også hertil gik det nemt med bus. Huset er en arkitektonisk perle, og man fornemmer den kunstneriske grøde og kammeratskab, der har blomstret i værkstederne og hjemmet. Man bliv Very Happy er MEGET misundelig.

Marianne
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen