Vandretur Puig Major - Biniaraix

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Vandretur Puig Major - Biniaraix

Indlæg  Sogge on Fre apr 11, 2008 10:16 am

Den 11/12-2007 gjorde min kone og jeg, anført af Bella Mallorca's trekking guide Drew, turen fra Cuber søen, som er et vandreservoir på toppen af Puig Major (Mallorcas højeste bjerg), til byen Biniaraix. Længden er ca. 9,5 Km og vi tilbagelagde den på lidt under 4 timer incl. Alle hvil, frokost, fotopauser mv. De mallorcinske vandreruter har 5 sværhedsgrader og vores tur lå i kategori 3 (normal). Med mindre man er gangbesværet vil jeg mene at alle kan binde an med denne udfordring, som betaler så rigeligt igen i form af en uforlignelig smuk landskabskulisse, som netop denne dag var overvejende solbestrålet med ca. 15 grader i skyggen, - perfekt for såvel vandre- som fotoentusiaster. Ruteprofilen medfører den psykologiske fordel at man de første 1,5 timer går opad, mens den sidste del går nedad.
Man vil med det rette kortmateriale let kunne gøre turen alene, men med en guide er man behageligt fri for at tænke på andet end at nyde udsigten, og guidens paratviden omkring området er bestemt endnu et plus.

Søren Horney

Sogge
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Billeder fra turen

Indlæg  Sogge on Fre apr 18, 2008 3:56 pm

Sogge
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen